esmaspäev, 10. september 2012

294.päev, 8. august. Maailmareis on läbi


Mõned faktid.
Reisil läbitud 77 000 km.
Maad mööda 24 000 km.
Lennates 53 000 km.
Kokku läbisin 14 riiki: 5 Aasias, 5 Lõuna-Ameerikas, 3 Aafrikas ja lisaks Suurbritannia.
Aafrikas läbisin maad mööda 5500 km, 15 linna ja küla.

Mõned mõtted ka. Ma ei saa öelda, et see reis muutis mind uueks inimeseks. See polnudki eesmärk. Samuti ei olnud mul vaja leida, mida ma elust tahan. Seda ma teadsin juba niigi. Küll aga andis töölt lahti võtmine ja sellise reisi ette võtmine tunde, et olen tõesti oma elu peremees. Ja kui ma sellega hakkama sain, siis ei ole asju, mis mulle üle jõu käiksid. Saan oma elus nüüd otsida järgmisi, teistsuguseid väljakutseid.
Tunnen, et see reis pani mind mõtlema, mis oli ka üks eesmärk. Jõudsin järeldusele, et Euroopa ja USA majanduskriis on normaalne nähtus teel õiglasema maailma suunas. Maailma ressursid on piiratud. Kui Aasia, Aafrika ja Lõuna-Ameerika saavad rikkamaks (nägin oma silmaga, et nad arenevad kiiresti!), peavad lääneriigid jääma vaesemaks. Õnneks meie Eestis olime vaesed ka enne. Seega meie elu ehk veel veidi paraneb.
Võin öelda, et ma näen maailma palju laiemalt. See, et Eesti ja ka Euroopa on ainult üks väike osa maailmast, oli mulle selge juba enne. Nüüd tajun läbi isikliku kogemuse ka seda osa, mis enne oli tundmatu ja võib-olla natuke hirmutav. Et tegelikult on sügaval sisimas inimesed kõikjal ühesugused. Tunnen, et maakera on palju väiksemaks jäänud. Justkui võiksin seda peos hoida. Jah, olen endiselt eestlane. Ma ei tahaks kuskil mujal elada kui Eestis. Kuid ühtlasi tunnen, et olen ka osake millestki suuremast. Et olen maailmakodanik.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar